5:2 Pätkäpaasto-ohjelma

Pätkäpaasto on helppo ja yksinkertainen tapa pudottaa painoa. Lisäksi jokaisena päivänä saa syödä lempiruokaa. Se erottaa pätkäpaaston muista paasto-ohjelmista ja useista painonhallintaohjelmista.

Herättyämme olemme paastonneet n. kymmenen tuntia, joten helpoin tapa pätkäpaastoilla on korvata päivän pääateriat (aamupala, lounas ja päivällinen) Easy Diet- ateriankorvikkeilla ja jatkaa syömistä normaalisti klo 18.00 jälkeen. Eli myös pätkäpaastopäivinä saa syödä normaalia ruokaa.

Suosituimmassa pätkäpaastomallissa syödään viisi päivää viikossa järkevästi ja vapautuneesti ja kahtena päivänä suunnitellaan syömiset niin, että energiaa tulee naisilla noin 500 kcal ja miehillä 600 kcal.. Pätkäpaastopäivät eivät saa olla peräkkäisiä. Helpoin tapa koostaa paastopäivien ruokailut on käyttää ateriankorvikepatukoita, -keittoja ja -puuroja. Kaloreita ei tarvitse laskea ja tuotteet sisältävät kaikki kehon tarvitsemat vitamiinit ja kivennäisaineet.
Pätkäpaasto-ohjelmaa voi noudattaa niin kauan kunnes tavoitepaino on saavutettu.

Esimerkki 5:2 pätkäpaastopäivästä:
Aamupala: Easy Diet Omena-Kanelipuuro johon lisättynä esim. mustikoita. Lisäksi kuppi kahvia tai teetä.
Lounas: Easy Diet Juustokeitto, jos kaipaat purtavaa syö lisänä kurkkua, tomaattia ja vihersalaattia.
Päivällinen: Easy Diet Mansikka-valkosuklaa-ateriankorvikepatukka, lisäksi kuppi kahvia tai teetä.
Illalla klo 18.00 jälkeen voit syödä täysin normaalisti.